Tuesday, February 7, 2012

Maulidur Rasul

Assalamualaikum
hye kawan2!

Salam Maulidur Rasul buat semua umat Islam.
.
Maulidur Rasul juga dikenali sebagai Maulud Nabi..sama je maksu
d dia..
Maulidur Rasul adalah hari bersejarah kelahiran keputeraan N
abi Muhammad S.A.W.
Pada setiap tahun, semua umat Islam akan menyamb
ut tahun kelahiran Nabi Muhammad S.A.W dengan mengadakan beberapa perarakan, ceramah dan sebagainya.

Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.

Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira mendapat pahala dan dimuliakan. Sememangnya bernazar untuk melakukan sesuatu yang baik merupakan doa dan dikira amal soleh.

Jelas kepada kita bahawa pembalasan Allah Subhanahu Wataala terhadap kebaikan begitu cepat sehinggakan terdetik sahaja di hati hendak berbuat kebaikan, Allah SWT akan memberi pembalasan yang tiada ternilai. Seseorang yang beriman, kuat bersandar kepada Allah, ketika di dalam kesusahan dia tetap tenang dan hatinya hanya mengadu kepada Allah S.W.T dan mengharapkan pertolongan dan kasih sayang Allah S.W.T.

Keberkatan mengadakan Majlis Maulud itu bukan sahaja didapati oleh orang yang mengadakan majlis itu, tetapi seluruh ahli rumah atau orang yang tinggal di tempat itu turut mendapat keberkatannya.

*ihsan dari MR.GOOGLE

Oklah, sebenarnya fara ada terlibat dengan Majlis Perhimpunan Sambutan Maulidur Rasul yang telah diadakan pada 5 Februari yang lepas, bertempat di Masjid Putra, Putrajaya..

Kontinjen Parlimen Malaysia telah menghantar wakil seramai 80 orang..(if i'm not mistaken lah) Which is, 60 orang peserta lelaki and the rest, peserta perempuan.. Tahun ni kitorang memakai baju purple colour u olls! =)

Actually, this is my first time participating in this event..I mean, sejak kerja ni lah kan..hehe! it was fun! Peserta lelaki kena berarak sepanjang jalan kt Putrajaya tu..and the girls pulak kena stay kat dalam masjid..dengar ceramah semua.. memang ramai orang kat dalam masjid tu.. Macam2 colour and design baju semua peserta..semua tak nak kalah melaram nooo ^_^.. cantik2 je..

Nak bergambar, tapi apa kan daya sebab batery camera flat..Sob..sob..sob=( nak tangkap guna handphone, malu pulak sebab bunyik dia kuat..nanti semua orang pandang and mesti ada yang sumpah seranah dalam hati kan..sabar je lah.. Oklah u olls, layan kan jelah gambar2 yang tak seberapa di bawah ni ok :

Masjid Putra= Tempat majlis berlangsung

Kak Wanie= selepas majlis tamat


Tuan empunya badan

Haaa..ni nak bagitau ni.. di sebalik baju purple ni ada c
erita tragis yang berlaku kat fara..hehe!
konon2 nak cantikkan lagi baju ni, fara pun jahitlah manik kat area leher tu.. ntah macamana, tengah feel and khusyuk sangat menjahi
t tup tup tercucuk jari jemari ni pulak.. mula-mula buat derk je lagi.. tapi ntah tibe2 rasa kebas and panas semacam.. ghupe2nye jari dah berdarah.. walaupun tercucuk sekali je, tapi pedih dia bukan main lagi.. ni haa proof dia..

walaupun cinonet je, tapi boleh tahan jugak bisa dia..hehe!

muka tahan sakit+pedih
padan muka aku!


Ok, bye!


0 comments:

Post a Comment